Hop til indhold
DANMARKS DOMSTOLE
- FOR RET OG RETFÆRDIGHED

Nye retningslinjer for digital kommunikation med retterne 
20-09-2013 

Et nyt sæt retningslinjer beskriver, hvilke dokumenter og henvendelser retterne kan og bør modtage og sende pr. e-mail. E-mail erstatter samtidig fax. Retningslinjerne træder i kraft den 1. oktober 2013.

Danmarks Domstole har vedtaget et sæt retningslinjer for brugen af e-mail i retternes kommunikation med brugerne. Retningslinjerne gælder både for byretterne og de overordnede retter og beskriver, hvilke dokumenter og henvendelser retten kan og bør modtage og sende pr. e-mail.

E-mailen erstatter samtidig retternes brug af fax. Du kan derfor ikke forvente at kommunikere med retterne pr. fax efter den 1. oktober 2013.

Du kan finde retningslinjerne sammen med oversigter over, hvilke dokumenter du kan modtage og sende digitalt inden for de enkelte fagområder på domstol.dk under Digital post.

Mere om Digital Post for professionelle

Se retningslinjer og oversigter.

Til top Sidst opdateret: 29-10-2013 
DomstolsstyrelsenseperatorStore Kongensgade 1-3seperator1264 København K.seperatorTelefon: 70103322seperatorEmail: Se alle adresser her