Hop til indhold
DANMARKS DOMSTOLE
- FOR RET OG RETFÆRDIGHED

Digital post 

Send sikkert, hvis din e-mail indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger.

Sikker post for borgere

Som borger kan du bruge Digital Post på borger.dk eller e-boks, når du vil sende personfølsomme oplysninger til retterne. Hvis du er part i en civil sag, kan du sende sikkert via domstolenes selvbetjeningsløsning minretssag.dk

Hvis retten skriver til dig, vil meddelelsen som regel blive sendt til din digital postkasse på borger.dk. Det gælder blandt andet de fleste indkaldelser til retten. 

Læs mere om Digital Post på borger.dk

Se hvordan du svarer på en meddelelse fra retten

 

Sikker post for virksomheder

Virksomheder kan sende sikker post som Digital Post eller ved hjælp af en certifikatløsning.

Læs mere om Digital Post på virk.dk

Læs mere om sikker e-mail med certifikat

Hvis du er part i en civil sag, kan du sende sikkert via domstolenes selvbetjeningsløsning minretssag.dk

 

Almindelig e-mail
Hvis din e-mail ikke indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger kan du sende en almindelig e-mail. Find byretternes mailadresser.

 

Retningslinjer for brug af mail
Danmarks Domstole har vedtaget et sæt retningslinjer for brugen af e-mail i retternes kommunikation med brugerne. Retningslinjerne gælder både for byretterne og de overordnede retter og beskriver, hvilke dokumenter og henvendelser retten kan og bør modtage og sende pr. e-mail. Se domstolenes retningslinjer for brug af mail. 

 

Vedhæftede filer
Hvis du vælger at vedhæfte en fil til din e-mail eller digital postbesked, så vær opmærksom, at Domstolene kun kan modtage følgende filtyper:

 Filformat Beskrivelse
 .pdf  Adobe pdf-format
 .docx  Nyt word-format
 .doc  Ældre word-format
 .jpg  Format til billeder
 .txt  Format til ren tekst
 .xls  Excel-format
 .xlsx  Nyere Excel-format

Til top Sidst opdateret: 14-02-2018 
DomstolsstyrelsenseperatorStore Kongensgade 1-3seperator1264 København K.seperatorEmail: Se alle adresser her