Hop til indhold
DANMARKS DOMSTOLE
- FOR RET OG RETFÆRDIGHED

Ophævelse af underskriftskravet 
22-12-2014 

Retningslinjer for brug af e-mail og hvilken e-mail-adresse man bruge?
Pr. 1. januar 2015 vil det være muligt at sende stævning, processkrifter m.v. digitalt til Københavns Byretten. Der henvises til Retningslinjer for brug af e-mail og anden digital kommunikation ved Danmarks Domstole.
 
I retningslinjerne findes endvidere en vejledende oversigt over de dokumenter, som retten kan modtage digitalt pr. 1. januar 2015. Hvorvidt retten kan modtage et dokument digitalt i en konkret sag er en judiciel afgørelse, der træffes af dommeren. Øvrige sager skal fortsat sendes med original underskrift.  
 
Sagstypen afgør hvilken e-mailadresse, sagens skal sendes til. Nedenfor følger en oversigt over sagstyper og tilhørende e-mailadresse, som skal anvendes, hvis der sendes en e-mail til Københavns Byret:
 
Civile sager:
Se under www.minretsag.dk
 
Betalingspåkrav, visse fogedsager og tvangsauktionssager:
   - Alle betalingspåkrav og indsigelser
   - Visse fogedsager (for eksempel anmodning om umiddelbar
      fogedforretning, herunder udsættelse af et lejemål, anmodning
      omsamvær)
   - Alle tvangsauktionssager
 
Sendes til:
 
foged.kbh@domstol.dk
 
Dødsboskiftesager og ægtefælleskiftesager
Alle dødsboskiftesager (for eksempel anmeldelse om dødsfald, anmeldelser af krav, anmodning om behandling ved bobestyrer, eller processkrifter i ægtefælleskiftesager) skal sendes til:
 
skifte.kbh@domstol.dk
 
 
 
Til top Sidst opdateret: 17-11-2017 
Københavns ByretseperatorDomhuset, Nytorvseperator1450 København K.seperatorTelefon: 99687000seperatorEmail: kobenhavn@domstol.dk