Hop til indhold
DANMARKS DOMSTOLE
- FOR RET OG RETFÆRDIGHED

E-mail kommunikation 

Post med personfølsomme oplysninger bør sendes som almindelig post eller som sikker e-mail.

Sikker e-mail
Københavns Byret kan modtage sikker e-mail på nedenstående e-mail-adresser:

Afdeling: E-mail adresse:
Københavns Byret kobenhavn@domstol.dk
Administrationen adm.kbh@domstol.dk
Infocenter info.kbh@domstol.dk
Afdeling 80 afd80.kbh@domstol.dk
Afdeling 50S fly.kbh@domstol.dk
Regnskabsafdelingen kasse.kbh@domstol.dk
Sektion 1 sektion1.kbh@domstol.dk
Sektion 2 sektion2.kbh@domstol.dk
Sektion 3 sektion3.kbh@domstol.dk
Sektion 4 sektion4.kbh@domstol.dk
Fogedretten foged.kbh@domstol.dk
Tvangsauktioner tvang.kbh@domstol.dk
Familieretten familie.kbh@domstol.dk
Skifteretten skifte.kbh@domstol.dk
Notar notar.kbh@domstol.dk
IT-afdelingen it.kbh@domstol.dk

E-mail til disse adresser vil altid blive håndteret samme dag som de modtages, dog ikke på rettens lukkede dage.

Retningslinjer for brug af e-mail ved Danmarks Domstole

Danmarks Domstole vil ensarte brugen af e-mail i takt med, at flere kan modtage og sende sikker digital post og har derfor med virkning fra 1. oktober 2013 vedtaget fælles retningslinjer for, hvilke dokumenter og henvendelser retten kan og bør modtage og sende pr. e-mail.

Læs mere om retningslinjerne på Domstolsstyrelsens hjemmeside.

Hvad skal din e-mail indeholde

Henvendelser bedes indeholde tydelig angivelse af emne, samt rettens sagsnummer. Rettens sagsnummer kan du finde på alle breve fra retten på første side i øverste højre hjørne.

Vedhæftede filer

Retten kan umiddelbart håndtere Microsoft konvertible formater som for eksempel Word, PDF og Excel.

Billed- og lydfiler skal dog sendes med sikker e-mail.

Ophævelse af underskriftskravet

Pr. 1. januar 2015 trådte nye regler i kraft om brug af e-mail ved indsendelse af stævinger, processkrifter m.v. Se retningslinjerne her

Send sikker digital post

Når du sender en almindelig e-mail, kan det betragtes som at sende et åbent postkort med posten. Der er risiko for, at andre læser mailen.

Vil du sende en e-mail til retten, der indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger, skal du sende e-mailen sikkert, så andre ikke kan læse indholdet. Personfølsomme oplysninger er f.eks. information om CPR-nr., strafbare forhold samt væsentlige sociale problemer.

Den digitale postkasse (e-Boks):

Du kan sende en e-mail sikkert til retten fra din digitale postkasse via din e-Boks – enten fra e-boks.dk, borger.dk eller virk.dk. Det er gratis at oprette en digital postkasse.

Hjælp og vejledning til at sende mails via din digitale postkasse (e-Boks) finder du her:

Ønsker du som professionel bruger at kommunikere med retten via sikker e-mail (certifikatløsningen), kan det ske til de afdelingsmailadresser, du finder øverst på siden.

Du skal så vidt muligt sende din e-mail direkte til den relevante afdelings mailboks. Er du i tvivl, kan du sende e-mailen til rettens hovedmail.

Har du ikke installeret det rette certifikat, kan du ikke sende sikre mails til de ovennævnte e-mail-adresser.

Yderligere information kan findes på www.domstol.dk eller ved at følge dette link.

Læs mere om, hvordan du installerer signatur og downloader rettens certifikater her.

Til top Sidst opdateret: 01-05-2019 
Københavns ByretseperatorDomhuset, Nytorvseperator1450 København K.seperatorTelefon: 99687000seperatorEmail: kobenhavn@domstol.dk